Wajib ada! Melegakan Serangan Panik Attack 100x Lebih Cepat

Serangan panik attack ialah episod ketakutan dan ketidakselesaan yang tiba-tiba, biasanya mencapai kemuncak dalam masa 10 minit. 


Melegakan Serangan Panik Attack 100x Lebih Cepat


Terasa seperti hilang kawalan, malah kematian, walaupun sebenarnya tiada bahaya fizikal. Kegawatan emosi ini boleh menjadi sangat melumpuhkan dan mengganggu aktiviti harian.

Boleh baca lebih lanjut 👉 simtom-simtom panik attack

Bila terkena serangan panik, pelbagai tips dan teknik telah buat tapi masih kurang menjadi akibat panik yang melampau. Tentu anda mencari-cari bagaimana boleh melegakan serangan panik attack dengan cepat?

Untuk melegakan dengan cepat saya mengesyorkan kepada anda untuk mendapatkan pembantu ketika serangan panik terjadi. Tak kisah apa-apapun yang penting ianya boleh membantu anda ketika serangan panik berlaku.

Antara contoh pembantu ketika serangan panik adalah:

  1. Orang (kawan, family, rakan kerja)
  2. Benda (bantal, ubat, dan lain2 yang boleh membantu)
  3. Pendengaran (bunyi ombak, sungai, burung dll)
  4. Melihat (Pandangan alam semulajadi)
  5. Bau (aromaterapi)
Dengan ini, Pembantu-pembantu diatas boleh melegakan serangan panik anda lebih cepat. Tapi tentu leceh bukan nak sentiasa ada pembantu kemana sahaja kita pergi?

Ya semua pembantu diatas melecehkan, rimas dan paling tak best tidak semua tempat sesuai bawa pembantu ini melainkan satu sahaja iaitu bau aromaterapi yang menenangkan.

Secara automatik, anda akan rasa seperti berada di tempat yang tenang dan membantu anda untuk lebih tenang 100x lebih cepat.

Fragami Aroma terapi Wajib Ada Untuk Melegakan Serangan Panik Attack

Artis Zamani bersama Fragami De Stress

Memperkenalkan Fragami, minyak angin aroma terapi khas untuk membantu melegakan panik attack 100x lebih cepat. Fragami merupakan pembantu anda yang paling ideal ketika serangan panik berlaku tak kira dimana jua, semua tempat sesuai digunakan.

Mudah nak capai dalam poket, dalam beg, handbag atau dalam kereta dengan mudah ketika berlaku kecemasan serangan panik.

7 Kelebihan Aroma Terapi Fragami untuk Panik Attack

Nak dapatkan aroma terapi 100% asli sangat sukar, kerana kebanyakan yang ada dipasaran terlampau murah dan kurang berkesan kerana keaslian yang meragukan.

Bila anda dapatkan yang 100% asli seperti aroma terapi Fragami ini banyak kelebihan yang dapat antaranya ialah:-

1. Mengurangi panik dan stress

Minyak aroma terapi 100% asli boleh mengurangkan panik dan stress lebih cepat dan berkesan. Kandungan utama fragami daripada Lavender dan lemon memiliki kesan menenangkan dan membantu mengurangkan panik dan stress. 

Aroma ini dapat membantu menenangkan sistem saraf dan melegakan gejala serangan panik seperti jantung bergerak laju, pernafasan yang tercugap-cugap dan kegelisahan.

2. Meningkatkan relaksasi

Aroma terapi dapat membantu menciptakan suasana yang tenang dan santai, yang dapat membantu meredakan gejala panik attack. 

Minyak esensial seperti lavender dan lemon dapat membantu Anda merasa lebih tenang dan damai, dan membantu Anda lebih mudah mengendalikan diri ketika panik attack.

3. Meningkatkan kualiti tidur

Panik attack dapat mengganggu tidur, dan kurang tidur dapat memperburuk lagi gejala panik attack. Minyak esensial seperti lavender dan lemon dapat membantu Anda tidur lebih nyenyak dan bangun dengan perasaan lebih segar.

4. Meningkatkan mood

Minyak esensial Fragami daripada lemon, lavender dan peppermint, dapat membantu meningkatkan mood dan mengurangi perasaan depress (tekanan). Hal ini dapat membantu Anda berasa lebih positif dan yakin, yang dapat membantu Anda mengatasi panik attack.

5. Selamat dan mudah digunakan

Aroma terapi adalah cara yang paling selamat dan mudah untuk membantu meredakan gejala panik attack. Minyak esensial dapat digunakan dengan diffuser, dioleskan ke kulit, atau ditambahkan ke air mandi.

Mudah untuk dibawa dimana sahaja dan digunakan pada bila-bila masa sahaja tanpa ganguan atau halangan.

6. Terbukti Berkesan 5 Minit Sahaja

Paling best tak perlu tunggu lama untuk kehidupan anda akan kembali normal, lega dan ceria. Fragami Aromaterapi berkesan hanya sepantas 5 minit sahaja boleh menghilangkan panik.

Dibawah penerangan ringkas macam mana minyak angin aromaterapi fragami boleh membantu anda.

a. Penderiaan Bau

Apabila anda menyedut aromaterapi Fragami ia bergerak melalui saraf olfaktori (Saraf penciuman) ke otak, mencetuskan tindak balas emosi dan fisiologi serta-merta. 

Saraf deria penciuman



Itulah sebabnya bau tertentu boleh membangkitkan ingatan, perasaan, atau sensasi fizikal tertentu seperti peningkatan keadaan lebih tenang dan releks.

b. Kesan fisiologi: 

Fragami Aromaterapi, boleh berinteraksi dengan pelbagai sistem badan, mempengaruhi faktor seperti kadar denyutan jantung, tekanan darah dan pernafasan. 

nerve system



Sebagai contoh, minyak lavender dalam Fragami mempunyai sifat menenangkan yang boleh merendahkan degupan jantung dan menggalakkan rasa tenang serta releks sepantas 5 minit hingga satu jam.

c. Kesan Biokimia:

Aromaterapi bukan sekadar bau yang menyenangkan. Pendedahan berterusan kepada minyak pati seperti Fragami boleh mencetuskan perubahan biokimia yang mendalam dalam badan anda, menjejaskan neurotransmitter, hormon, dan juga ekspresi gen. 

Perubahan ini menyumbang kepada kesan terapeutik (rasa tenang & kurang panik) jangka panjang, seperti:
  1. Serangan Panik & Rasa Panik Berkurang
  2. Kualiti tidur lebih baik

Kesimpulan

Kesimpulannya, ingatlah bagi yang sentiasa ada masalah serangan panik attack, disarankan kepada anda untuk sentiasa ada pembantu berada disamping anda. Pembantu yang terbaik dan paling efisyen setakat ini adalah aromaterapi.

Aromaterapi bukan sahaja mudah dibawa kemana sahaja, tapi ianya menjadi pembantu yang setia ketika serangan panik terjadi.

Anda boleh pilih dan beli mana-mana minyak aromaterapi lain pastikan anda beli yang asli. Jika nak cuba minyak aroma terapi daripada Fragami boleh lihat detail disini 👉 Fragami De Stress - Melegakan Stress & Panic Attack

Postingan Terkait

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Back to Top

Formulir Kontak

Nama

E-mel *

Mesej *

Products

Cari Artikel