Sejak Covid Perasaan Nak Bergaul Tu Hilang - Pn Ieza Mustafa


Saya tak tahu ada tak Social Anxiety Disorder tu. Cuma sejak covid perasaan nak bergaul tu hilang. Rasa orang sekeliling tidak selamat nak didekati. Slowly kawan-kawan pun hilang. Dan ada masa whatapp /call pun malas nak layan. Tak boleh nak bersendirian dan dalam masa yang sama tak suka orang dekati. Mcm mana nk atasi perasaan ni ye admin. Sebab saya ada GAD WITH PANIC ATTACK - Pn Ieza Mustafa




anda ada juga perasaan macam ni? Jom ikuti jawapan admin

Ok admin faham dan sebenarnya ramai yang alami situasi sama seperti cik semenjak pandemik. Jadi, jangan risau kalau betul cara atasi pasti akan ada perubahan pada kesihatan mental, fizikal dan sosial cik.

Tidak salah untuk bersendirian, dan itu perlu untuk ada masa diri sendiri (me time) asingkan diri untuk santai, relax tanpa gangguan. Tetapi, perlu juga bagikan masa untuk bersama keluarga, orang tersayang juga. Perlu bagikan masa untuk bersosial ya.

Selain dari itu, bersenam sangatlah penting, untuk singkirkan toksin dengan berpeluh, boleh buat senaman ringan, kemas rumah, gotong royong, berkebun dan sebagainya.

Tips yang penting lagi, ambil pemakanan yang sihat, elakkan ambil makanan pedas, masam, berminyak, berkafene, kopi nescafe semua dan pastikan setiap kali makan ada sayur dan buahan, zat nutrisi daripada sayur dan buah sangat penting dan diperlukan oleh tubuh.

Untuk melengkapkan zat nutrisi yang penting oleh tubuh, especially bahagian otak/mental/minda, cik perlu ambil L-theanine, dari sumber semulajadi daun teh hijau. Dimana sangat membantu untuk aktifkan gelombang otak santai, cik akan lebih relax, tenang, santai tanpa rasa mengantuk. Ok๐Ÿ˜‰

Harap tips ini membantu๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰

==================

IKLAN

Anxamin Penawar Anxiety & Panik Attack

Merasa Tenang & Relek
Lebih Fokus
Tidak Sesak Nafas
Tidak Rasa Risau Melampau

RM139-RM390 Baru

1893 Terjual

BELI SEKARANG

Postingan Terkait

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Back to Top

Formulir Kontak

Nama

E-mel *

Mesej *

Products

Cari Artikel